Salı, Aralık 27, 2016

Başka Bir Yılbaşı: Sokak Partisi



Başka Bir Yılbaşı: Sokak Partisi

Ben bu yazıyı size gelecekten yazıyorum. Biz yeni yıla girdik efendim, haberiniz olsun :) 

Eski yılın bitmesine birkaç gün daha var ama biz şimdiden yeni yıla çoluk çocuk, cümbür cemaat, pür neşe, barış, sağlık, huzur, aşk, mutluluk, sevgi, saygı, hoşgörü, şans ve empati ile girdik. 

Bilirsiniz ki en güzel davetler sevdiklerinizden gelen sürpriz davetlerdir. Yine bir gün işteyim, çalışıyorum. Hava soğuk mu soğuk, puslu mu puslu, vücut kırgın mı kırgın. Boğazım yumuşasın diye adaçayı içiyorum. Telefonuma bir mesaj geldi. Bilgisayarda da işim var, bırakamıyorum. Biraz sonra okurum dedim. Sonra bir mesaj daha, bir tane daha, bir tane daha derken meraklanmaya başladım. Heyecanıma yenik düştüm göz ucuyla telefonun ekrana bakıverdim. Bir partiden bahsediliyor. ‘Yeni yıla merhaba diyoruz’ diyorlar. Sokak Partisi diyorlar. ‘Gidelim mi’ diye soruyorlar. Mesajlar üst üste geliyor. Böyle olunca heyecan ve gizem daha da artıyor. Aslında tahmin ettim nereden geldiğini. Belli bu dünyadan değil bu mesajlar, başka bir dünyadan geliyor. Yine de emin olmak istiyorum. İşimi de bırakamıyorum. Neyse ki bir fırsat yakaladım ve dayanamayarak telefonu elime aldım. Tam tahmin ettiğim gibi. Bingo! Çok uzak değil, Ağustos sonu bu parti hayalinin kurmuştuk. ‘Bu bahçede bir kutlama harika olur’ demiştik. ‘Bir barbeküye kimse hayır demez’ demiştik. ‘Yeni yılı burada mı kutlasak’ demiştik. Ama olur mu olmaz bilemedik. Niyet ettik hayallerimizi yeşermesi için bir tohum misali toprağa gömdük, beklemeye aldık. Mesajları okurken ‘olmuş!’ dedim, ‘filizlenmiş, yeşermiş, büyümüş, ele gelmeye başlamış’ dedim. Sevindim. Kıvandım. 

Bu yılbaşı, başka bir yılbaşıydı. Bu kutlama, başka bir yeni yıl kutlamasıydı. Bu parti, başka bir partiydi. İddialıydılar. ‘Başkayız’ (üzerini tıklayınız) diyorlardı. ‘Hazırlıklarımız ıyaptık, bekliyoruz’ diyorlardı. Nerden baksan başkaydı işte. Okulu başka, ekibi başka, öğretmeni başka, öğrencisi başka, velisi başka, çocuğu başka, Haliyle partisi de başka tabi. 
Hazırlıklara günler öncesinden sır içinde başlanmış. Bahçe hazırlanmış. Çam kozalakları toplanmış, çocuklarca boyanmış, kurutulmuş, iplere dizilip asılmış. Başka bir yeni yıl ağacı hazırlanmış, sorulmuş çocuklara, alınmış cevaplar, olmuş işte başka bir ağaç. Yeni yıl dilekleri oluşturulmuş, gece karanlığının üzerine kar beyazı yazılmış, bahçenin içine yer yerine asılmış. El birliğince kardan adam oluşturulmuş, tutkallanmış, boyanmış, giydirilmiş, bahçede konukları beklemeye başlamış. Tüm bahçeyi rengarenk ışıklar sarmış. Kalp balonlar sevgiyi artırmış. Servis masaları kırmızı beyaz hazırlanmış, mumlar, vazolar, cam ağacı dalları ile süslenmiş. Tam anlamıyla bir sokak partisinde olduğunu hissettiren variller içinde yanan odunlar ısınmaya yardım etmiş. Barbekü hazırlanmış. Servis personeli ateşi yakmış. İçecekler, salatalar, yiyecekler dizi dizi dizilmiş. Aile katılımlı müzikli ve dramalı oyunlar ve danslar için ses sistemi kurulmuş, profesyonel çılgın müzik insanları   (üzerini tıklayınız) gelmiş. 
E bunca hazırlıktan sonra geriye de çocuklarla ailecek eğlenmek ve yeni yıla erken girmek düştü bizim payımıza da :)
Mutlu yıllar! 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder