Cumartesi, Ağustos 11, 2018

Türkiye Trial Şampiyonası BURSA TRIAL OFF ROAD

Türkiye Trial Şampiyonası
BURSA TRIAL OFF ROAD
Bazı ilgi alanları, hobiler, meraklar, heyecanlar genetiktir. Ailenizden miras alırsınız, aile ve arkadaş ortamında geliştirir ve büyütürsünüz. Ondan sonra o merak, artık sizin olur ve yola tutku olarak devam edersiniz. İşte benim bu outdoor merakım da genetik olarak babamdan geliyor. Bütün çocukluğum babamın maceracı ruhunun çizdiği yörüngede geçti. Küçükken babamdan, babaannemden, büyük teyzemden, anneannemden, büyük ninemden dinlediğim olağan hikâyeler dizisi vardı. O da; babamın sokağın başından sonuna kadar motorla nasıl hızla geçtiği, büyük ninemlerin evinin önünden geçerken o dönem çocuk olan ve İstanbul’dan ziyarete gelen annemin uykudayken babamın deli-kanlı motoru sürüşünün çıkardığı sesle uyanacağı telaşı, babamın daha gençlik yıllarında komşunun damına uçma kazası, babamın Uludağ geri vites araba yarışı, ailece izleyici olarak gittiğimiz Yeşil Bursa rallileri, bot offshore yarışları, babamın efsanevi siyah beyaz cool fotoğrafı, tatil programlarının otelden bağımsız serbest rota yapılması, sıcak-soğuk-rüzgâr-güneş-kar-uzak-yakın demeden bazen yayılmacı bazen ayaküstü yapılan piknikler, hep bir karavan hevesi… Genetik kod böyle olunca devamı arkadaşlarla hikingler, trekkingler, keşif gezileri, kamp ateşi, dağ-tepe-çayır-çimen ile geliyor. E kalbinizde benzer ilgi alanına sahip kişilere atıyor tabii. Eşim de doğa sporlarına, motor sporlarına, adrenalin sporlarına –benim hiç cesaret edeceğim dalış ve paraşüt aktivitelerine-, doğaya aşık maceraperest bir ruh. Ortak hayalimiz karavan. Belki bu hayal -çocukluğuma yetişmedi ama- yetişkinliğime yetişir. Belki de genetik mirasımız kızımıza geçer ve onun bir karavanı olur. Zira armut dibine düşer misali kızçe doğanın, doğa sporlarının, alternatif sporların, eğitimde bile alternatif modelin, içinde doğdu ve içinde büyüyor.
Uzun bir girizgâhtan sonra, birçok arkadaşımızın sevdalısı olduğu/üyesi olduğu/yönetiminde olduğu/başkanı olduğu BASK (Bursa Alternatif Sporlar Kulübü) tarafından Nilüfer Belediyesi katkılarıyla düzenlenen 2018 Türkiye Trial Şampiyonası’nın üçüncü ayağı olan Bursa yarışlarındaydık. 11 ve 12 Ağustos cumartesi ve pazar günlerinde düzenlenen yarışa biz cumartesi günü izleyici olarak katıldık. Artık aracın bagajındaki kamp sandalye&masamız ve kamp çantamızı biliyorsunuz, ilavemiz yerine göre şapka ve taze yiyecek&içecekler oluyor. 
Cumartesi günü Gölyazı’da açılışı yapılan yarışın gösterişli 4x4 araçları, açılıştan sonra konvoy halinde Fadıllı’ya geldiler. Offroad alanı olarak iki alan düzenlenmişti; biri Fadıllı merkezinden içe girişte daha ileride kamp, stand, deneme sürüşleri ve konser alanı bölgesi ile parkurların oluşturulduğu, yarışların start aldığı ve izlendiği dağa doğru yukarı çıkarak ulaşılan Fadıllı Yamaç Paraşüt Alanı Atlama Tesisleri bölgesi.
Bu ekstrem sporlar izlenirken de yapılırken de büyük efor istiyor. Asfalt dışı engebeli arazide belirlenen güzergâhlarda ilerlerken sadece rakiplerinize meydan okumuyorsunuz aynı zamanda da kendinize meydan okuyorsunuz. Belki de en büyük adrenalin bu hissin altında yatıyor, kişinin kendi sınırlarını zorlamasında. Değişen zemin şartları ile koordineli bir direksiyon hâkimiyeti bireysel veya co-pilotlu yarışlarda etabı tamamlama durumunu belirliyor. Pilotlar araç içi mücadelesini verirken biz izleyiciler de yakın bir heyecanla tozun toprağın birbirine karıştığı mücadeleyi izliyoruz. İzlerken de sanki elimizle tutuversek çamura veya zemine batan uzaktan oyuncak jipi andıran arazi aracını kurtaracakmışız gibi hissediyoruz. Bezen de co-pilottan daha daha öte yönlendiriyoruz coşkulu seslerimizle pilotları.
Bu yarışlarda da aynı hisler içindeydik. Belirlenen yol dışı arazi (off road) güzergâhını belirlenen süre içinde (trial) veya öncesinden bitirenler etabı kazanıyordu. Start tagının yer aldığı tepeden başlayan yarışlar, inişli çıkışlı kapıların işaretlendiği yol boyunca iki araçtan oluşan ekipler halinde yapıldı. Bazen ekibin ön aracı tepenin yukarısına çıkarken diğeri çıkamadı, halatla yardımlaştılar bazen de her ikisi birden çıktı. Bazen biri patinaj çekerek toprağa saplandı bazen de araç arızalanarak yarıştan çekildiler. Her durumda yardımlaşma ve centilmenlik devam etti. Biz de araçların mücadelesinin her anına şahit olabilmek için kapılarda oluşturulmuş tüm izleyici noktalarını ziyaret ettik. Drone çekimlerin yapıldığı yarışlarda muhtemel sağlık problemlerine karşı ambulanslar hazır bekliyordu. Yeme içme standlarının alt bölgede kalmasından dolayı yarış bölgesi olan üst bölgede sadece seyyar su satıcıları vardı.

Buuuuvvvvfff buuuvvvvvfff buuuuuvvvvffff motor sesleri ve uçuşan tozlar eşliğinde bir genetik miras daha bıraktık! BASK ailesine ve tüm koordinatörlere bu keyifli hafta sonu için teşekkür ederiz. Şimdiii, sırada ne var? :)


Not: Motor sporlarını her zaman en güvenli bölgeden izlemeyi sakın unutmayın.

Daha fazlası için:

Benzer yazılar:
Mahallearası Formula 1
GUNDOGDU - ATV SAFARI
İZNİK - Trip Vol.2
BURSA ENDURO BAHAR SENLIGI'12
BURSA ENDURO BAHAR SENLIGI'18




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder