Perşembe, Ağustos 02, 2007

V For Vendetta

ask herseye ustun gelir !
Omnia Vincit Amor !


"Beneath this mask there is more than flesh. There is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof."
"Remember! Remember the Fifth of November!"
“ .... it is just justice!”

 
Hic karsiniza bir beyazperde yorumcusu olarak cikacagimi dusunmeyiniz ! Oyle bir niyetim hic yok ! Bir film izledim… Bu filmi cok sevdim, o yuzden anlatmak istedim… Siz de gidin, gorun, izleyin, benim hissettiklerimi hissedin istedim…
 
Film; Ingiliz cizer David Lyod-Alan Moore'un 80'li yillara damgasini vuran unlu cizgi romani “V For Vendetta”nin beyazperde uyarlamasiymis. Bu uyarlamanin senaryosu Wachowski kardeslere aitmis. Kimdir bunlar derseniz bilmiyorum :D Genel kultur olsun diye yaziyorum. Hani olur da bi yerde bi sohbet cikar; oleee bakmayin etrafa diye yaziyorum… Ehhhehheh… Bu isimleri duydugunuzda basinizi bir anlamislik edasiyla “himmmm” diyerek sallayiniz diye yaziyorum… Ehehheh… Tamam tamam; ukalaligi biraktim kizmayin… Walla kimler bunlar bilmiyorum… Ben de simdi ogrendim… Filme gitmeden once arastirma falan yapmadim… Nerde entel-dantel ozen bende nerdeee :)) Saatler uydu; film de cok guzeldi… Izledim iste :)
 
Filmimizin yonetmeni James McTeigue.
Bu arkadas Matrix’in yardimci yonetmeni. Filmdeki basroldeki hatun Natalie Portman; Star Wars'ta Padmé Amidala rolündeydi. Bi de yuzunu hic goremedigimiz maskeli film kahramanimiz nam-i diger V ise Hugo Weaving; Matrix’te Ajan Smith ve Yuzuklerin Efendisi’nde Elrond rolündeydi. Haliyle baska oyuncularda vardi ama bosverin gitsin onlari :)) Bu kadar isim yeter…

Bu cizgi-roman yani filmin konusu nedir di mi?! Bunu bir konusalim di mi?! Film Ingiltere’de geciyor. Gunumuzde olan olaylari anlatmiyor, dikkatinizi cekerim!!! Kurgu olaylar var… Ileri ki bir donemi anlatiyor… Ama sakin uzay cagi falan sanmayin… hehe… O kadar degil yani:) Yakin gelecekteki baskici bir siyaseti ve bu siyasetin perde arkasini, gizli otoriteleri vb anlatiyor… Bu politikaya isim vermeyecegim… Cunku filmi anlatmaktaki amacim bu kisma vurgu yapmak degil ;)

Filmdeki bir cok mesaj cok sert bir sekilde dogrudan verilmis… Hani tokat gibi carpiyor insanin suratina o dusunceler… Zaman zaman insani tedirgen eden cumleler var… Ama film her yonuyle izlenmeye deger!

Film; gecmiste rejimin cazibesine ve iktidar gucune kapilan ve bu otoriteyi kendilerince kullanmak isteyen bir grup kisinin haklin cikarlarini arka plana atmasi ve bu yonde de ulkeyi yoneterek bir dizi gizli oyunlar oynayarak bu agirliklarini korumalarini anlatiyor. Gun geliyor devrân donuyor, biri cikiyor ve bu duzene meydan okuyor… Film bunun uzerine kurulu… Bunun carpici bir ornegi olarak; gizli yurutulen bir laboratuar calismasi anlatiliyor. Insanlar uzerinde bir virus deneniyor. Bu ugurda bircok insan oluyor. Ama iclerinden bir tanesi mutant olarak yasayabiliyor. Iste bu arkadasimiz; V’dir adi… Bu da 5 numarali hucrede kalmasindan geliyor… V; bu noktada bu duzene karsi cikiyor… Bu yalan-dolan ortami desifre edip kapali gozleri acmayi felsefe ve yasam anlami ediniyor kendine. Filmin konusu bu… Bu anlamda merak edenler olursa; gidip izleyebilirler… Ama ben bu noktada degilim… Ve sizleri hâyalkirikligina ugrattiysam; uzgunum…

Ben filmdeki AZIM ve ASK ile ilgileniyorum, tamam mi !!! Ehhehhh… Uyarsa walla… Ben de boyle :) Ben balik burcuyum… Bu kismi ilgimi cekti benim :)) Gerci yukaridaki bi suru paragraftan bunu diyebilecegimi belki de dusunmediniz, ama ne dedim ben , himmm?! Ne dedim; “amacim bu kisma vurgu yapmak degil” dedim di mi ben… ;)

V; laboratuarda virus denemesi yapilan bir kobay… Bir sekilde toplama kampina alinmis… Diger insanlarla birlikte uzerinde bir virus deniyor… Bircok insan oluyor, derin cukurlar kaziliyor… Bunlarin icene atiliyor onlarca insan… Ustlerine kirec doklup mezarlar kapatiliyor… Kurtulan yok… Ama V’de bir bagisiklik gelisiyor… Doktorlar cok mutlular bu durumdan… Ama sevincelri kursaklarinda kalio kus misali;) Cunku laboratuarda patlama oluyor… Buyuk bir yangin cikiyor… Ve booommm! Hicbirsey kalmiyor V haricinde… Cunku o yaniyor ama yasayabiliyor! Artik derisi yanmis, yuzu-gozu kalmamis bir mutant o… Bu nedenle entresan bir maske takiyor… Uzun siyah kut bir perugu ve sapkasi var… Uzun siyah pelerini var… Ve bu yuzden eldiven takiyor… Maskesini 400 yil once yasamis bir devrimcinin hikayesinden etkilendigi icin ve ayni zamanda da o devrimciyle bir sekidle yasanan cesitli olaylarin tarihleri uyustugu icin onun yuzunu sembolize eden o maskeyi takiyor.

Bir de basroldeki hatunumuz var; Evey… Evey de gecmiste bu tur olaylardan etkilendigi icin bir sekilde icinde bir kor var… Veeee tesedufler V ile Evey’i bir araya getiriyor… Bu noktada da beraber bir yola baskoyuyorlar…

Yanik bir mutant ve insan aski?! Nasil derseniz… Oluyor walla arkadaslar… :)) Ben bile V’yi izlerken perdeye baktim baktim durdum!

Evet simdi yazini en zevkli kismina geldik! Cunku ben simdi atip tutacagim sanki biliyormusum gibi… Gerci bilsem kendi hayatima uygulardim… Ama n’apcan iste :( Neyseee melankoliyi birakalim ve gecelim brokoliye; dermisim… eheheh… Kotu bir espri ama kasvetli bir cumleyi dagitti iste, ise yariyor yani ;)

Hatun o mutanta asik oluyor… Ama aski; fiziksel bir cekimden ibaret degil… Bizim V mutant; mutant olmasina da; ekrani dolduran bir fizigi de var adamin:) Ama bizim hatun o noktada degil… Cunku maske ve pelerin ve eldiven hic cikmiyor…

Nesini seviyor o halde? Zaten bilinmeyen sey bu degil mi? Bir bag var… Ama neden… Yada neye… Var iste… Iki tarafinda bilmesi yetiyor… Goz goze geldiklerinde anliyorlar ya… Yetiyor iste… Eee diyeceksiniz her bakis bakis midir diye, degil tabii.. Simdi cikintilik yapmanin sirasi degil !

V’nin guclu bir durusu var… Bir inanci var… Bir ideali var… Onun pesinden gidiyor… Ama bunu yakici-yikici yapmiyor… Ben demiyor sadece… Enteresan bir sekilde bu ideallerinin icine Evey’i aliyor… Icine aliyor derken sunu demek istedim; butunlesiyor hayati Evey ile…

Zaten hepimizin aslinda istedigi de bu degil mi… Hayati birlikte hissederek yasamak… O zaman oluyor zaten bir iliski, iliski olarak… Yoksa bunun disinda hoslanmissin hoslanmamissin, olup-bitmissin bitmemissin ne yaziyor… Gun geliyor herkes kendi yoluna gidiyor… Ve en kotusu de hicbirsey kalmayarak geride… Aslinda daha da kotusu var… Hicbirseyin kalmadigini bile bilememek… Kolay degil ya; gercek bir iliski… Her baba yigidin harci degil… Oyle onune her gelen ben seni seviyorum diyor ama e hadi bir bakalim dedigimizde; oyle baka kaliyoruz… Yok… Hicbirsey yok… O sevdigini saniyor… Yada o kadar gucsuz ki orada kaliyor… Her iki taraf icin soyluyorum bunlari… Herhangibir tarafa ozel yazmiyorum… Hic mi yasamadik hayatimizda buna benzer durumlari… Aci ama… Iste V bunu yapmiyor… Inaniyor… Ve bu inanci; Evey’i sarip sarmaliyor…

Ayrica filmi izlerken fark edeceksiniz… V; Evey uzerinde inanilmaz bir guven birakiyor… Evey; her durumda V’nin ne yapabilecegini hissediyor ve bu ona olan bagliligini artiyor… Korkmuyor… Mucadele etmekten korkmuyor… Kendi yasamini yasasa bile V’nin bir sekilde hayatinda ve onunda V’nin hayatinda oldugunu biliyor… Iyi-kotu durumlarda V’nin varligina inaniyor ve guveniyor… Insanin kendini gorunmeyen bir guven icinde hissetmesi… Farkli birsey guven… Huzur… O an onun yaninda kendini sorgusuz-sualsiz huzur icinde hissetmek… Yaninda olmasa bile o sicakligi hissetmek.. O varligi hissetmek… Ona guvenmek… Hepimiz kendimizi annemizin yaninda huzurlu hissederiz… Tamam; bircok zaman farkli huylarimiz bizi zor durumda birakir ama hep biliriz ki anlasamasak bile o bizimledir… Biz de onunla… Karsilik beklemeyiz… O da beklemez… Hic bir seyi sorgulamayiz… Hissederiz… Ve yasariz… Ondan guc buluruz… Gucumuzu artiririz… Zaten bir iliskide bu tur bir guven-huzur-rahatlik yoksa insanlar surekli tetikte oluyorlar… Ve cok yazik bu asiri endiseli ruh halinden dolayi o iliskiyi yasiyamiyorlar… Ne var yani? Ne var? Birlikte var olmanin hazini yasasan, keyfini cikarsan… Voltran voltran voltran desen! Ama nerde o bilinc…

V; Evey’e karsi zaman zaman otoriter olsa da oldukca sevkatli yaklasiyor… Iste burada biraz yanli olacagim…. Sevkat-ozen-ilgi iste anahtar! Herkes icin mi?! Sanmiyorum… Ama bence olmazsa olmaz… Ben yanindaki o insanin uzulmesine hele hele bosyere uzulmesine eften-puften garip garip huylardan dolayi uzulmesine yada mesafe konmasina nasil dayanilir, anlayamiyorum… Sevkat; o ozel ilgi… Hangi iliskiyi guzellestirmes ki… Hangi iliskiyi yasatmaz ki… Hangi iki insani derinden birbirine baglamaz ki…

Ince mevzular bunlar… Daha otesini berisi yazmayacagim... Asiyor beni… Offf:)... Yetti :S

Hadi simdi dogruuu sinemaya... Gidin bi de siz izleyin... Izleyinde konusalim hadi... Iyi seyirler…

Sevgilerimle.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder