Salı, Mart 27, 2018

DOĞU EKSPRESİ-1 BİLETLER VE GENEL BİLGİLER

DOĞU EKSPRESİ-1 BİLETLER VE GENEL BİLGİLER
Aylardır zihnimde 70li yıllara ait nostaljik bir melodi dolanıyor “kim demiş ki olmaz diye, yeter ki sen candan iste, bir ışık var gözlerimde, ötesini hiç düşünme… olur oluuuur, kalplerimiz yolları bulur… olur oluuur, bal gibi olur, akan sular sularda durur…” Televizyonda haberlerde karşıma çıkıyor, instagramda karşıma çıkıyor, facebookta karşıma çıkıyor, blog yazılarında karşıma çıkıyor. “Olur mu?” diyorum. Ardından hemen o melodi zihnime düşüyor. Ve, gerçekten de oluyor! Bal gibi oluyor! Yola çıkıyoruz!
Sosyal medya aracılığıyla ülkenin batı kesimi ve gezgin ruhları ile adeta son iki senede çılgınca popülerleşen Doğu Ekspresi heyecanı bizim de ruhumuzu ele geçirdi tabi ki. Biz varacağımız noktadan daha çok geçireceğimiz tren macerası hayalinden çok etkilenmiştik. Herhangi bir tur programını katılmadan kendi hikâyemizi kendimiz yazmaya niyetlendik. Gitmeden önce de heyecanlıydık, döndükten sonra da heyecanlıydık :) Kars, Ağrı ve Artvin illerini içeren Doğu Anadolu Bölgeli arkadaş ve ahbaplarım için –özellikle de treni ulaşım aracı olarak kullanmış olanlar-  bu heyecanlı macera büyük bir gülümseme yaratıyordu yüzlerinde :))) Ama n’apalım canım, biz gitmemişiz görmemişiz yaşamamışız, bu kadar uzun tren yolculuğunu eğlence amaçlı yapmamışız ki, heyecanımız fazla olabilir tabi :)
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) Ankara’dan başlayan ve Kars’ta son bulan Doğu Ekspresi, geçen sene ve bu sene özellikle kış ayları için sosyal medya ile fenomen bir yolculuk haline geldi. Batıda kış mevsiminin beklenenden daha ılık geçmesi ve kar yağışlarının pek görülmemesi, donan Çıldır Gölü’ndeki atlı kızak turizmi yüksek rakımlı doğu bölgesini cazip hale getirdi. Snowbordçuların favori kayak merkezi olan ve kristal karı tanınan Sarıkamış Kayak Merkezi’nden dolayı Sarıkamış/KARS bilinse de ulaşım ağırlıklı olarak uçak ile sağlanıyordu. Tren yolculuğu ise daha ziyade memleketine hem ekonomik hem konforlu bir şekilde ulaşmak isteyenlerin tercihiydi. Şimdi ise tren yolculuğu demek bir serüvenin içine dalmak demekti.
Doğu Ekspresi biletlerimizi aylar süren takip ile üç hafta önce TCDD’in online bilet satış sayfasından (Tıklayınız) gidiş-dönüş yataklı vagon olarak  aldık. Bir kişi Doğu Ekspresi gidiş dönüş yataklı vagonda bilet ücreti 86.50+86.50den 173 TL. (Bir kişi Yüksek Hızlı Tren gidiş dönüş pulman /ekonomi 24.50+24.50den 49 TL) (Kars şehiriçi araç kiralama 120 TL/ gün+benzin)
Neden aylar sürdü derseniz; neredeyse bütün talepler kışın tam ortasına yönelikti, herkes o zaman gitmek istiyordu, sömestr tatili ailelerin tercihiydi, yılbaşı ve sevgililer günü en popüler günlerdi. Ayrıca, tur şirketleri henüz biletler satışa sunulurken tüm vagon biletlerini tek seferden alıp vagonları kapatıyorlardı ve yer bulabilmek imkânsız hale geliyordu. Tam bilet buluyorduk, bu sefer de iş durumlarımız o günler yolculuğa çıkmaya uygun olmuyordu. En sonunda evren bize ışığını gönderdi ve her şey tam olması gerektiği gibi olması gereken zamanda kendiliğinden oldu, biletimizi hem gidiş hem dönüş tren olacak şekilde yataklı vagondan aldık. Şimdi sıra diğer iş ve işlerdeydi :)

Bizi, Eskişehir’den Ankara’ya getiren yüksek hızlı tren (TıklayınızAnkara Yeni Garı’nda duruyor. Doğu Ekspresi ise Ankara Eski Garı’ndan kalkıyor. Aman dikkat, bu iki gar iç içe geçmiş durumda. Birbirleri arasında üst geçit gibi bağlantı koridoru var. Bunu neden söylüyorum şimdi açıklayacağım, gülmeye hazır olun. Doğu Ekspresinin ilk durağı Ankara İli Ankara Eski Garı gözükse de şuan BaşkentRay Projesi (Ankaralılara metro standardında demiryolu ulaşım hizmeti verecek) kapsamındaki çalışmalar nedeniyle ilk istasyondan trene binemiyorsunuz ve bir sonraki istasyon olan Kırıkkale İli Irmak İstasyonundan sefere başlıyorsunuz. Aradaki mesafeyi otobüs aktarmalı yapıyorsunuz. Bu otobüsler de Ankara Eski Garı önünden kalkıyor. Eskişehir yüksek hızlı treninden inince eğer bahsettiğim bağlantı üst geçidini kullanmaz ve Ankara Yeni Garı’ndan dışarı çıkarsanız, sizi diğer garın önüne taksi ile götürmeyi teklif ediyorlar, aman dikkat yani. :))))
Güne hususi araçla başlayıp yüksek hızlı tren ve otobüs seferi ile devam edip Irmak İstasyonunda Doğu Ekspresimize kavuşuyoruz. Bir de ne görelim! Git git bitmiyor tren, bir türlü kendi vagonumuza ulaşamıyoruz. Normal zamanında 6 adet vagon olan trene 6 adet vagon daha ilave edilmiş ve olmuş 12 vagon. Sıralamayı lokolotif, pulman, yemekli vagon, örtülü kuşetli ve yataklı vagon olarak yapmışlar (Vagonlar Nasıl? yazısını okumak için: Tıklayınız), başta ve sonda jeneratörler ve lojistik vagonları bulunuyordu. Vagonumuzu bulmanın keyfi içinde yüksek merdivenleri atlayarak içeri girdik. Odamızı yani kompartımanımızı da bulduktan sonra attık içeri kendimiz koltukların üstüne “oh be” dedik :)
Yolculuğumuz gidişte 27 saat dönüşte 26 saat sürdü. Vagon artışının olmadığı zamanlarda yolculuk planlandığı şekilde 24 saat sürüyormuş, benzer şekilde de ağır kış şartlarında 30 saate kadar çıkabiliyormuş. Tren, yaklaşık 2000 kilometre yol yapıp 54 tane büyüklü küçüklü istasyonda duruyor. 
Köy/kasaba istasyonlarında 5 dakika kadar durup yolcular inip/biniyor. İl merkezli büyük garlarda 10 dakikaya kadar yakın duruyor. Gece saatlerinde gelen ikmal istasyonlarında ise trene yakıt ve su ikmali için daha uzun süreli bekleme oluyor, ama sigara tiryakileri dışında inilecek ne saate denk geliyor ne de ortama. En eğlenceli gar; Erzurum Garı, sizi müzikle karşılıyorlar. Bu istasyonda cağ kebabı siparişleri tren yolcularına ulaştırıldığı için 15-20 dakika kadar duraklama yapılıyor. Meşhur tespih satıcısı ile bu istasyonda tanışabilirsiniz. Gar içindeki bakkaldan küçük ihtiyaçlarınızı temin edebilirsiniz, kıtlama şekeri almak isterseniz bakkaldan alabilirsiniz.

Şimdi n’apıyoruz? Kalkıp oynamayanlara küsüyoruz :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder